
Για την κατάρτιση της σχετικής λίστας η έρευνα λαμβάνει υπόψη της 39 κριτήρια, τα οποία αφορούν, μεταξύ άλλων, πολιτικούς-κοινωνικούς (π.χ. πολιτική σταθερότητα, εγκληματικότητα), οικονομικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες, αλλά ακόμα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, το κυκλοφοριακό ή τις δημόσιες υπηρεσίες της πόλης.
Αν λάβει κανείς υπόψη του, και παρά τις προσπάθειες των τελευταίων ετών, ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες στην Αθήνα εξακολουθούν να παρουσιάζουν προβλήματα, ότι η συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων συνεχίζει να κάνει χρήση του αυτοκινήτου για τις μετακινήσεις του, ότι η αναλογία πρασίνου ανά κάτοικο είναι από τις χαμηλότερες σε παγκόσμιο επίπεδο (περίπου 2,5 τ.μ. ανά κάτοικο) και ότι η πόλη διαρκώς επεκτείνεται, παράμετρος που την καθιστά και πιο ακριβή, τη στιγμή που το κέντρο της υποβαθμίζεται διαρκώς, μάλλον θα πρέπει να θεωρηθεί δικαιολογημένη η 75η θέση της Αθήνας, η οποία θεωρείται και η χαμηλότερη για πόλη της δυτικής Ευρώπης.
Την πρώτη θέση κατέχει για άλλη μία χρονιά η Βιέννη, της οποίας το 56% καλύπτεται από πράσινο, στους 1.000 κατοίκους της αναλογούν μόλις 392 αυτοκίνητα, ενώ το δίκτυο ποδηλατοδρόμων της ανέρχεται σε 1.100 χιλιόμετρα. Την πρώτη καλύτερη πεντάδα συμπληρώνουν κατά σειρά η Ζυρίχη, η Γενεύη, το Βανκούβερ του Καναδά και το Όκλαντ της Νέας Ζηλανδίας.
Στις 25 πρώτες θέσεις της λίστας βρίσκονται 16 ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ βελτιώνεται και το επίπεδο διαβίωσης και ποιότητας ζωής και στις πόλεις της ανατολικής Ευρώπης. Σημειώνεται πως στην τελευταία θέση της παγκόσμιας κατάταξης ως προς την ποιότητα ζωής είναι για ακόμα μία χρονιά η Βαγδάτη.
Σπύρος Χριστόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια σας να είναι κόσμια και να μην περιέχουν υβριστικό ή διαφημιστικό περιεχόμενο.